Thursday, November 5, 2009

Periuk Kaca Isinya Hampa...

Di rumah:

"Abang, sayang tengah panaskan lauk nanti jangan lupa tutup api".
"Ok, nanti abang tutup..." Sambil angguk-angguk faham.

...........

Di pejabat:

"Lunch nanti kau nak makan apa?" "Aku nak balik maaa.."
Alamak..!!!
Aku terus bergegas pulang ke rumah dengan lutut yang penuh gigil.
Terbayang-bayang di fikiran akan sepasukan ahli bomba sedang bertungkus lumus memadamkan api.
Wajah-wajah penghuni yang panik. Wajah isteri. Harta benda aku.
"Oh tuhan, lindungilah kami semua"

...........

Di perkarangan rumah:

Ah, tiada sepasukan ahli bomba. Tiada penghuni-penghuni yang sedang panik.
Aku terus menerjah ke lif. Sampai di depan rumah. Bau hangit kuat menusuk hidung sampai ke tulang. Aku buka pintu, masuk dan terus meluru ke dapur.
Tiada api. Tiada asap.
Tapi inilah hasilnya:



Periuk kaca isinya hampa...

Spaz...........

3 comments:

  1. hahaha.....x bole bayang cam ne muka bro masa tu. mesti kenyang makan hangit je. abis tu wife x ngamuk ke lauk dah jadi cam tu?

    ReplyDelete
  2. hehehe..dia bantai nye gelak adalah..adoyai..

    ReplyDelete
  3. wakakaka.. bro simpan gambar ni wat tatapan anak cucu cicit piut tau...

    ReplyDelete